Scener ur ett äktenskap (pt II)

Scen: Jag och Simon lagar Flygande Jakob till middag.

Simon: Och nu ska jag göra det godaste som finns: grädde blandat med chilisås!
Jag: Är det verkligen det godaste som finns?
Simon: Ja! Det är så gott att jag skulle kunna dricka det!
Jag: Gör det då. Varsågod.
Simon: Eeeh...
Jag: Kom igen! Drick det! Du sa ju att du ville!
Simon: Alltså... Jag skulle dricka det om det inte var så att folk skulle tycka att jag var konstig.
Jag: Det är bara jag här, och jag säger ingenting till någon. Jag lovar att jag inte tar ut skilsmässa om du dricker grädde och chilisås.
Simon: Ja, men, alltså...
Jag: Eller är det så att egentligen inte vill dricka det? Att du bara sa så för att det skulle låta häftigt? Ljög du för mig?

[Talande tystnad]

Jag: Du ljög alltså. Lögn är ju ironiskt nog en betydligt vanligare orsak till skilsmässa än att den ena parten dricker grädde och chilisås.
Simon: Touché.
Jag: And I rule supreme!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0