Upprymd med fet stil

Idag var min första dag på jobbet. Fantastiskt! Inte för att det blev så mycket arbete utfört förutom en preliminär planering för de närmsta dagarna, men känslan att vara på universitetet som anställd var underbar. Det bästa är att alla är så glada och välkomnande. Jag blir alldeles varm i hjärtat av deras vänliga leenden och gratulationer.

Om allt går som det ska kommer jag att få mitt kontor på onsdag, och förhoppningsvis också min dator. Tills vidare huserar jag i det s.k. "doktorandrummet", vilket verkar fungera som resursutrymme för doktorander vars anställningstid gått ut men som fortfarande är knutna till forskarutbildningen. Men det går ingen nöd på mig. Jag har ju ett jobb och en nyckel som passar i alla dörrar.

Efter jobbet hämtade familjen upp mig och vi tog en sväng på Myrorna för första gången på många månader. Till min stora överraskning kan man fortfarande göra fynd där. Jag hittade ett uppläggningsfat i Gustavsbergs serie Spaljé (grön) för blygsamma trettiofem kronor. På antikaffärerna i och runt stan går de för nästan tio gånger så mycket, så jag tänkte "tack, tack" och halade fram pengarna. Jag älskar att göra antikfynd. Och jag älskar mitt jobb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0