På förekommen anledning

Isak ville veta vad vi planerar att köpa på bokrean. Den slutgiltiga listan är inte spikad än, men här kommer en översikt av det vi har ringat in i katalogerna.


Skönlitteratur (vuxen)

Blaze - Richard Bachman (Stephen King)
De fattiga i Lodz - Steve Sem-Sandberg
Elva - Arne Dahl
Ers Majestäts olycklige Kurt - Lena Ebervall/Per E Ebervall
Främlingen på Wildfell Hall - Anne Brontë
Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva - Ann Heberlein
Häxan i Portobello - Paulo Coelho
Myrrha - Ulrika Kärnborg
Människohamn - John Ajvide Lindqvist


Skönlitteratur (barn)

Boken om Benny (samlingsvolym) - Barbro Lindgren/Olof Landström
Hattjakten - Sven Nordqvist
Lilla Anna och lilla Långa farbrorn - Inger och Lasse Sandberg
Lill-Zlatan och morbror raring - Pija Lindenbaum
Pelle Svanslös (samlingsvolym) - Gösta Knutsson
Totte går till doktorn - Gunilla Wolde


Fakta

American Music - Annie Leibovitz
Art Noveau - Rosalind Ormiston/Michael Robinson
Hur ska det heta? - Gösta Åberg
I Hate Myself and Want to Die - Tom Reynolds
Kärlek och erotik i antikens Rom - Dominic Ingemark
Men for Men - Pierre Borhan
Vems Islam? - Mohammad Fazlhashemi


Frågor på det?


Kommentarer
Postat av: Sara

Ingen fråga, men ett tillägg. Jag kan inte nog varmt rekommendera Mitt rosa liv på barnbokssidan. Jag tror Tussen kommer att älska den. Att Lill-Zlatan var på rean hade jag inte noterat, gud vad kul. Den är så underbar. Nästan lika bra som Astons stenar, men bara nästan.

2010-02-19 @ 22:06:20
Postat av: Tamara

Har inte sett Mitt rosa liv i någon katalog. Är den på rean?

2010-02-20 @ 12:46:31
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: Jennie

Pelle Svanslös?! Var? Var? Var?

2010-02-20 @ 18:19:59
Postat av: ikospiko

jag ska i alla fall förmodligen vara i butiken på natten mellan 24e o 25e. kommer ni?

2010-02-21 @ 08:51:07
Postat av: Bek

Blaze var tyvärr jämförelsevis ganska ointressant. Ett av Kings dussinverk som hade kunnat kapas och ingå i någon av hans novellsamlingar.

Vilket alltså betyder att den är BRA, men blek i förhållande till hans övriga verk.

2010-02-21 @ 09:56:24
Postat av: Tamara

Jennie: Samlingsvolymen finns på åtminstone två av de tre stora (Åhléns, AK, Bokia). OBS: Det är bilderboksversionen av Pelle, inte originalböckerna.



Ik: Ja, det är planen. :-)



Becky: Jo, jag vet att det inte är i klass med de riktigt bra, men jag MÅSTE samla!

2010-02-22 @ 09:26:33
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: Jennie

Aha... :( Jag tyckte det lät lite konstigt med en samlingsvolym som innehöll samtliga 12 böcker. Det skulle vara en riktig bautabok, det.

2010-02-22 @ 22:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0