Vad jag gjorde i skolan

Igår var jag helt slut när jag kom hem från universitetet. På förmiddagen hade vi ett seminarium om feministisk socialkonstruktivism, som visade sig vara betydligt intressantare än jag först trodde. Det blev mycket diskussion och jag kunde inte hålla käften deltog med entusiasm. Mycket roligt pass! Tror att läraren tyckte att jag var om inte ett geni så åtminstone rätt skärpt. Men engelskan lägger fortfarande krokben för argumentationsförmågan ibland.

Sedan trevlig lunch med vän som tyvärr befinner sig i en känslomässig orkan efter en avslutad relation. Jag känner verkligen med henne och vet så väl hur jävla jobbigt det är att vara där hon är just nu. Men han är ett första klassens sär, så jag rådde henne att springa så fort hon bara kunde åt andra hållet. Ibland måste man skita i hjärtat.

Efter lunch fick vi lyssna på en förläsning av en läkare på temat kön och genus inom läkarvetenskapen. Det var oväntat spännande, men jag var så trött i huvudet sedan förmiddagen att jag koncentrerade mig på att få med mig bra anteckningar hem istället för att ta in allt där och då.

Det här är nog det tråkigaste blogginlägg jag någonsin skrivit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0