Skolflicka, encore une fois

Nu har jag börjat läsa igen, i väntan på jobb och kanske kanske en doktorandtjänst. Det går rykten om det sistnämnda, men jag vet inte mer än någon annan. Or do I?

Igår fick hjärnan en ordentlig genomkörning - föreläsning om strukturalim och poststrukturalism. Det var galet länge sedan jag föreläsningsantecknade och det märktes. Pennan rörde sig så långsamt över papperet och vår föreläsare pratade så snabbt. (Hon var för övrigt alldeles ljuvlig, till den grad att jag säkert hade kunnat bli förtjust om jag inte var känslomässigt upptagen.) Men det var också väldigt spännande, och en välbehövlig repetition för mig som alltid undviker -ismerna så gott jag kan. Jag misstänker att det beror på lika delar lathet och skräcken att inte förstå.

Men jag förstod, och hade roligt dessutom. Det känns bra att vara skolflicka, även om det bara är 15 hp på halvfart. Kanske kan jag ta några släppoäng från konstkursen jag läste när jag blev tillsammans med S och "råkade" bli kvar i Uppsala en månad. Det inverkade menligt på min seminarienärvaro, hence the släppoäng.

Det här blev ett osedvanligt rörigt inlägg. Jag skriver med ena ögat på klockan - ska in till UB för plugg och kopiering, följt av P:s textseminarium som jag ska försöka sitta med på en stund - och bussen går om en kvart. Är dock klädd och klar och förberedd, så det är bara att kliva ut genom dörren och in i livet. Skönt.

Kommentarer
Postat av: Monica

Tjingpling snygging!

Vad är det du läser nu, och när ska vi dricka kaffe på humfiket så jag får krama på dig?

2009-09-16 @ 17:46:20
Postat av: Tamara

Vad sägs om lunch 24/9?

2009-09-17 @ 08:19:46
URL: http://textuelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0