"Ska vi leka?"

Om man, i avsikt att spionera av karriärmässiga snarare än personliga skäl, hittar en persons blogg och upptäcker att personen ifråga kanske skulle kunna bli en ny kompis - vad gör man då? Jag vet varken ut eller in.

Saken kompliceras ytterligare av att jag känt till den här personen långt innan, och kan vara ganska säker på att h*n skulle veta vem jag är om jag tog kontakt. Vi har aldrig pratat med varandra så vitt jag kan minnas, men befunnit oss i samma sammanhang en gång i tiden.

Nu läser jag bloggen och fascineras av de många gemensamma nämnarna, och jag tror att det finns möjlighet till många samtal som skulle kunna vara givande för oss båda.

Så - vad göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0