Intervju

Det gick rätt bra idag, tycker jag. Jag var inte fullständigt strålande, i mitt absoluta esse, fenomenal eller superdupermegabautaproffsig. Men jag gjorde mitt bästa och ger min insats en fyra (på en femgradig skala).

Om jag får jobbet kan jag titulera mig projektsamordnare. Det låter väldigt glassigt, men - surprise - det är det inte i verkligheten. Sanningen ligger närmare "superstressad telefonist som dirigerar el-gubbar" än "kontorsdonna med dyr handdator och viktiga möten".

Men sanningen är ingen kär, har allas vår Gita Lindquist lärt mig. Både korrekt och kärnfullt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sanning och sanning...



-Samordnare, -koordinator -assistent och -administratör betyder alltid kontorist och telefonist. Marknadssvenska är ett märkligt språk.

2009-09-30 @ 21:12:30
Postat av: Ewelina

Jag ska hålla tummarna! :D

2009-09-30 @ 21:50:37
URL: http://ewil.blogg.se/
Postat av: Idha

Hahahaha! Kul med mamma-citatet. Jag håller alla tummar jag har. Superstressad är aldrig kul, men jag hade skitkul på IKSU när jag var telefondonnan som samordnade och tipsade och bokade och jaddijaddi, så jag tycker icke att det är ett jobb som ska underskattas. Du kanske träffar din nya bästis där. Din jävel.

2009-09-30 @ 23:57:48
URL: http://samboronbon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0