Hjärna på högvarv, hjärta i spinn

Oj oj, jag är helt bombad i hela huvudet. Förmiddagen har ägnats åt en lång artikel till seminariet på torsdag, en kontrastering av hetero- och kristonormativitet författad av en sekulär, bisexuell judinna. Väldigt intressant och synnerligen välskrivet, men det känns som att hjärnan ska smälta.

Kursen är på avancerad nivå (alltså motsvarande D-kurs), vilket gör att texterna och teorierna utmanar ordentligt. Till viss del beror det på språket - ju mer engelska jag läser desto mer inser jag mina begränsningar. Dessutom har jag inte läst genusvetenskap tidigare, något som de flesta andra kursare tycks ha gjort, så jag får googla lite extra.

Men jag är inte ute efter att klaga! Jag har roligt. Dessutom är det bra med saker som kräver min fulla uppmärksamhet. Då kan jag inte tänka på annat, på saker jag inte längre vågar hoppas på. Fast jag längtar. Åh, som jag längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0