Ett rikt inre liv

Det är roligt att ha barn, det kan inte förnekas. Amaltea håller på att utveckla sin fantasi och det är spännande att bli inbjuden i hennes tankegångar. Igår ringde hon till sin morfar, på leksakstelefonen.

Tea: Hej morfar!

[Lyssnar tålmodigt.]

Jag
: Vad säger morfar?
Tea: Han säger "Åååååh!".
Jag: Ojdå, varför då?
Tea: Han är sur och ledsen.
Jag: Jaså? Varför är han sur och ledsen?
Tea: Morfar, varför är du sur och ledsen?

[Lyssnar tålmodigt.]

Tea
: Morfar säger "Jag vill åka till Stockhoooolm!".


Igår pratade hon också om vad hon vill göra när hon blir stor. Det var första gången jag fick höra något om hennes framtidsplaner.

Tea: Jag ska köra lastbil. Lila lastbil. Och jag ska ha en väst. Och jag ska köra leksaker till barnen. Och cyklar till barnen. Och cykel till mig. Och cykel till dig, mamma. Då blir vi så glada, så glada!

Fattas bara annat.

Kommentarer
Postat av: Idha

ååååh vad jag saknar er!! Vi måste ses. Pronto, darling. PRONTO!

2009-09-18 @ 21:02:44
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Jake

Lila lastbil och väst... Så mycket trucker kommer jag aldrig bli (hoppas jag verkligen). Men jag kan lära henne att köra. Sen.

2009-09-25 @ 00:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0