Ryssröra!

Jag lagade ryssröra med pitabröd till middag idag. Åh så gott det var! Jag har inte ätit det sedan gymnasiet, och har alltså gått ryssrörelös i nästan tio år. Det kommer inte att gå tio år till nästa gång, det lovar jag. Både gott och lättlagat, och hyfsat billigt. Kan man tänka sig att baka egna pitabröd blir det ännu billigare.

Maken såg först lite skeptisk ut. Till min stora förvåning hade han aldrig hört talas om rätten. I Småland äter man tydligen andra saker i skolan (lungmos). Men när maten väl stod på bordet mumsade han med god aptit. Fattas bara annat. Ryssröra rules!

Kommentarer
Postat av: Sara

Det är inte bara i Småland, kan jag avslöja. Googlar ryssröra

2009-10-15 @ 22:05:14
Postat av: Lilly

Jag ska börja söka sommarjobb i dec. :)

2009-10-15 @ 23:30:23
URL: http://sojealous.blogg.se/
Postat av: alex.

Så bra att du utbildar maken din. Inser att jag inte lagat det på många år jag heller. Vet inte om varken barn eller parner har ätit det. Nästa kolhydrassväng så ska jag nog passa på.

2009-10-16 @ 08:47:19
Postat av: Julia N

Hej!

Jag halkade in här på ett bananskal från Idhas blogg och kan knappt tro att det är sant - ryssröra!!



Jag har letat recept men inte hittat något och därför, precis som du, gått utan ryssröra i närmare tio år.



Hur gör man? Vill du dela med dig av hemligheten?

2009-10-16 @ 12:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0