Efterdyningar

Jaha ja.  Det är the circle of writing, jag vet. Att avsluta en text är som post-coital tillfredställelse för hjärnan, det är berusande samtidigt som det lugnar. Det är som knark, förälskelse, födelsedag och att vinna en fotbollsmatch samtidigt, ungefär. Att avsluta en text gör mig levande, vibrerande av tanke och lust.

I ungefär två timmar.

Sedan går det över i blaha.

Jag har skickat texten till professorn, och väntar nu på svar. I väntan på återkoppling går jag runt i ingenstans. Det är som det brukar, det är ju så mitt skrivande jag fungerar. Men blä för blaha.

Kommentarer
Postat av: Sara

Post coitum omne animal triste.

2009-10-08 @ 12:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0