Foppa av Arabien?

Amaltea: Mamma, dromedaren..?
Jag: Mmmm?
Amaltea: Vad heter det på ryggen?
Jag: Dromedaren har en puckel på ryggen.
Amaltea: Jaaa...

[Dottern tänker så det knakar]

Amaltea: Man slår den, mamma. Med klubborna!
Jag: Nä, man får inte slå dromedaren. Då blir den ledsen.
Amaltea: Jo! Man slår den lilla svarta med klubborna.
Jag: Va?
Amaltea: Man slår den lilla svarta med klubborna!
Jag (slagen av plötslig insikt): Nej, det är en puck man slår på. När man spelar hockey. Det är inte en sån som dromedaren har. Den har en puckel.
Amaltea (synbart lättad): Jaha!

Kommentarer
Postat av: Idha

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

2009-11-23 @ 21:48:20
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Bek

UNDERBART!!!

2009-11-27 @ 21:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0