Egot sitter inte i längden

Aftonbladet rapporterar om kortvuxna Fehime som känner sig kränkt av att färdtjänstpersonalen inte längre ställer upp på att lyfta in henne i bilen. Facket har (med rätta) satt ned foten, det rör sig om skaderisk för personalen. Istället får Fehime använda sig av en pall när hon ska in och ut ur bilen. Det gillar hon inte.

Fehime väger 40 kilo. Det är rätt mycket att lyfta, särskilt eftersom det handlar om bängliga vridlyft. Färdtjänsthandläggaren har erbjudit henne transport med ramputrustad minibuss, men Fehime bara suckar: "I bussen når jag inte upp till fönstret och kan se vägen så då mår jag jättedåligt." Hon tycker att chaufförerna ska fortsätta lyfta henne, med motiveringen att "det har ju fungerat i 35 år".

Jaha ja. Det fungerade förmodligen utmärkt när Fehime var yngre och vägde pyttiga 24 kilo. Att situationen för personalen nu har ändrats betydligt verkar inte vara något som bekymrar Fehime.

Jag har ett tips: Prova åksjuketabletter och sluta gnälla. Gud så trött jag blir på fullblodsegoister. Och på artiklar utan nyhetsvärde.

Kommentarer
Postat av: Sara

Men, hur kan det vara KRÄNKANDE att bära på en pall? Inte ens jag känner efter så mycket.

2009-11-14 @ 15:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0