Hjärtat i halsgropen

Det kom ett brev till mig idag. Kuvertet skvallrade om att det kom från institutionen. Jag blev alldeles iskall. Det är tre veckor kvar tills beredningsgruppen ska presentera sin favorit, så vad kunde det annars vara än ett vänligt men bestämt "tack för ditt intresse, gå vidare med livet"?

Det var det inte, tack och lov. Förvisso var det inte heller ett "grattis!", men ändå positiva nyheter. Beredningsgruppen ville veta om jag, vid händelse av anställning, är beredd att närvara på institutionen "i den utsträckning prefekten bestämmer". I mitt svar avstod jag okarakteristiskt men förnuftigt nog ifrån vitsigheter om att så länge inte prefekten beordrar mig tjänstgöring alla dygnets vakna timmar, så...

Jag hoppas innerligt att brevet betyder att jag är en av de mest intressanta sökanden. Annars skulle de väl inte bemöda sig om att fråga mig, right? Right.

Kommentarer
Postat av: Idha

Jag undrar om nån annan fått ett sånt brev... .:D

2009-05-05 @ 17:26:08
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Tamara

Det tror jag nog. Men förhoppningsvis inte så många. ;-)

2009-05-05 @ 17:42:05
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: Lilly

Rigth!

2009-05-05 @ 20:19:01
URL: http://sob.webblogg.se/
Postat av: Sara

Jag frågade mamma. Hon sa att det är möjligt att det inkommit ansökningar från folk som bor långt bort, och att de därför behöver kolla att folk verkligen tänker genomföra sin forskarutbildning på plats. Ibland skickar de det brevet till samtliga sökande, men oftast bara till dem de faktiskt spekulerar seriöst på.

2009-05-09 @ 09:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0