SÄMST

Jag skriver och skriver och skriver på min förbannade forskningsplan. Har mottagit mycket värdefull feedback från vänner och professorer och problemet är inte att de hade många förslag på förbättringar. Problemet är att de har rätt i sin (kontruktiva) kritik! Så jag skriver och skriver och vässar mina ord så att de ska bli skarpa nog att ta död på all konkurrens. Men det vill sig inte.

Jag raderar och klipper och klistrar och flyttar och skriver och skriver om och raderar det jag skrev om och flyttar ett stycke och skriver och gråter och gråter och gråter för det här går ju inte. Det gör inte det! Det blir ingen styrsel på texten, ingen riktning. Och nu förstår jag inte längre det jag själv har skrivit eller vad det egentligen är jag vill forska om. Och jag är sämst.

Och jag skriver och skriver och gråter och gråter och vägrar fan att ge upp. För vad är alternativet? Jag har inget.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer att skriva en häpnadsväckande fantastisk forskningsplan!

2009-03-22 @ 17:02:14
Postat av: Tamara

I've always depended on the kindness of strangers. Tack, du okände.

2009-03-22 @ 18:04:42
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: Ewelina

Jag håller med den okände! Men det känns tungt ibland, utan tvekan. Håll ut! Du är fantastisk!!

2009-03-22 @ 21:20:09
URL: http://ewil.blogg.se/
Postat av: Sara

Förtvivla icke. Det där är en del av processen, har jag förstått på andra forskare jag känner. Att du tar den på så stort allvar visar bara hur viktigt det här är för dig. Det kommer att bli skitbra i slutänden.

2009-03-22 @ 21:40:09
Postat av: ebeth

Men vad är det här?

Jag är inte ett dugg okänd!

Jag bara... försvann.

Det är väl så när man likt mig är diskret och .. uhmm.... korrekt och.. välanpassad.. ehh.

2009-03-22 @ 22:46:55
URL: http://gnusnuva.blogspot.com/
Postat av: Bek

Äh, det blir alltid kaos just innan delarna faller på plats. Visst har du varit med om det förr?

Jamen dåså! :-D



Det kommer att gå utmärkt.

(och hade vi inte trott att du kunde gå i land med det så hade du inte fått så mycket kritik heller.)

2009-03-23 @ 07:21:09
Postat av: Lilly

Lyssna på The sounds så går det nog bättre. :D

2009-03-25 @ 22:33:41
URL: http://sojealous.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0