Istället för arbete

Barnet sover middag, så jag passar på att anta en utmaning från Idha:

20-30 låtar som får mig att tänka tillbaka på ljuva eller hemska tider
10 filmer som gör mig nostalgisk
10 tvprogram jag minns
5 personer jag haft en "crush" på, eller gamla älsklingar
5 platser jag varit på som jag aldrig kommer glömma


25 låtar:
Inside (Stiltskin)
Country House (Blur)
MmmBop! (Hanson)
Just Like Heaven (Cure)
I Think We're Alone Now (Tiffany)
Dover Calais (Style)
Jackie (Ratata)
Fanfanfan (Thåström)
Girl From Ipanema (Stan Getz)
Misery (Soul Asylum)
Künstliche Welten (Wolfsheim)
Always On My Mind (Petshop Boys)
Barbie Girl (Aqua)
Zombie Nation (Grendel)
Långsamt farväl (Lisa Nilsson)
Heartbeats (The Knife)
Hounds of Love (Kate Bush)
Freestyler (Bomfunk Mc)
The Killer in Me (Smashing Pumpkins)
Champagne Supernova (Oasis)
Black Steel (Tricky)
Venus as a Boy (Björk)
Take This Waltz (Leonard Cohen)
Start Wearing Purple (Gogol Bordello)
Just Can't Get Enough (Depeche Mode)

Filmer:
The Crow
Armageddon
Empire Records
Den lilla sjöjungfrun
Conan
Reality Bites
Amarcord
Ronja Rövardotter
Dirty Dancing
The Wall

Teveprogram:
Mitt så kallade liv
Kalles klätterträd
Dallas
Rapport till himlen
Spanarna på Hill Street
Sköna Söndag
Lagens Änglar
Rädda Joppe (död eller levande!)
En himla många program
En cellsam historia

5 personer:
Christian (dansk dagiskompis, min första kärlek)
Laurent (min chef i Paris)
Tom (amerikansk utbytesstudent i gymnasiet)
Eoin (irländsk jobbarkompis)
Dave Pirner (rockstjärna)

5 platser
Möllevången i Malmö
Champs-Élysées
Förlossningsavdelningen i Umeå
V-Dala Nation, Uppsala
Umeåälven, i gummibåt

Jag utmanar vem som helst som känner sig manad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0