IKEA och jag - a love story


I lördags åkte jag och min ömma moder på road trip till Sundsvall, och jag tillbringade ett par underbara timmar i det svenska inredningsundrets högborg. Jag kom hem med nytt duntäcke, kuddar, matta till Teas rum, skärbrädor, sängkläder, skålar, glas och lite annat smått och gott.

Jag älskar IKEA. Passionerat. Om Ikea var en person skulle jag lämna Simon på direkten, för Ikea och jag skulle köpa ett hus tillsammans och inreda oss rusiga av kärlek. Vi skulle ha den största porslinshon i köket, Hemnessäng med Sultanmadrasser och tio tusen smarta förvaringslösningar i hallen och i alla garderober. Dessutom skulle Ikea inte ha något emot att ha ett öppet förhållande - jag skulle få träffa Loppis och Blocket och Tradera när jag ville, för Ikea skulle bara tycka att det piggade upp vår relation. Den enda konfliktytan skulle vara tavlor. På den punkten har Ikea pinsamt dålig smak.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Själv funderar jag på att inleda en affär med Room. Maken tycker att det är OK att jag har andra, så länge de har god smak. Skulle jag börja dejta Tiimari ofta så vet jag inte hur han skulle reagera.

2009-03-09 @ 14:54:22
URL: http://ordningsfrun.blogspot.com
Postat av: Jacob W

Det går även bra om du vill ha ett litet prassel med Svenssons i Lammhult.

Jättebra, faktiskt.



Tiimari är lika coolt som mässlingen...

2009-03-16 @ 19:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0