Aningens mindre sämst

Det känns bättre idag, om än inte bra. Skrik-och-paniken har lagt sig för den här gången. Det mumlar i magen av oro och tvivel men inte värre än att jag återigen kan höra mig själv tänka. Är hemma med Tuss idag igen - hon vacklar fram och tillbaka mellan sjuk och frisk - och det är nog bara bra att ta en paus från texten tror jag.

Frågan är om jag hade kunnat skriva särskilt effektivt idag ändå. Jag låg vaken halva natten och slogs mot väderkvarnar. Nåja. Det får bli en långsam dag, med hushållssysslor och barnboksläsning, så kanske mitt undermedvetna kan lösa textproblemen i lugn och ro utan att störas av en överambitiös hysterika.

Tack för allt stöd. Jag tycker så mycket om er.

Kommentarer
Postat av: viv

man måste göra andra saker, så är det ju. brukar funka med tetris, eller flash-spel tills man blir fyrkantig i huvudet. men det är ju också skönt att greja lite hemma så inte allt sådant ligger på hög o stör.

MEN väderkvarnar låter trevligare än det jag slogs mot inatt. jag sov iofs, men jag drömde att jag försökte ta mig levande genom källargångarna under en skola tillsammans med kanske fem skolbarn, men de blev dödade en efter en och kom tillbaka som läskiga mördar-kloner. väderkvarnar nästa gång, tack.

2009-03-23 @ 11:22:02
URL: http://twitter.com/ikospiko

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0