Underbar helg

Det har varit en toppenhelg, måste jag säga. I fredags kom familjen Resare hit. Alex lagade fantastisk mat as per usual - Key Lime-pajen förtjänar ett hedersomnämnande - och det blev en mycket trevlig kväll med prat och lite vin och gåtor på temat köttbullar som flyger.

I går åkte vi till Lycksele djurpark med mamma och Nässlan. Nästan alla djur var mycket tillmötesgående och höll sig inom synhåll. Vi matade vicenter, myskoxar och älgar, och jag klappade en älg på mulen. Den var väldigt mjuk. Järvarna, bävrarna och räven höll sig gömda, men alla andra djuren såg vi. Vi såg på när sälarna fick mat och de showade en hel del. Det visade sig at världens förmodligen äldsta säl bor i Lycksele. Hon heter Kamelia [sic!] och är 45 år gammal. Otippat.

Idag gjorde Simon sushi som blev mycket lyckad. Tea lyckades för första gången plocka upp en bit med pinnarna! Stort. Och som grädde på moset tittar solen fram nu.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Jag hade aldrig vågat klappa en älg på mulen. :o



Oh,vad bra att er helg blev superduper. :D Det blev min med.

2009-07-15 @ 19:35:16
URL: http://sojealous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0