Varför inga presenter, you ask.

Som sagt, inga bröllopspresenter! (Ebeth hann mycket riktigt före, liksom J+J. Rackarns!)

Anledningarna till detta är, utan inbördes ordning:

Vi har redan allt vi behöver i bröllopspresentprisklassen och vi bor i ett väldigt litet hus med små förvaringsmöjligheter. Missförstå mig inte: Vi blir båda superduperglada av den omtanke som presenter signalerar, men troligtvis skulle presenten hamna i ett skåp. Som redan är fullt.

Inskaffandet av bröllopspresenter kan lätt kännas som ett socialt "måste". Jag gillar inte pliktpresenter. Varken att ge eller att få. Det är dessutom roligare med presenter en vanlig tråkig torsdag när ingen väntar sig det.

Eftersom vi inte saknar något egentligen (förutom dyra eller väldigt krångliga saker) blir eventuella bröllopspresenter troligen ett slöseri med resurser. Spä inte på min klimatångest, eller din egen för den delen, bara för att du tror att du måste.

Jag är SÄMST på att komma ihåg bemärkelsedagar och glömmer ofta själv att köpa present/gratulera/baka tårta. Jag glömde till exempel bort Simons födelsedag 2007. Och Idha och Isak har fortfarande inte fått någon bröllopspresent. (Men det är för att jag fortfarande letar efter något riktigt BRA - vill inte pliktköpa en jädra juicepress bara för att.)

Istället: Ta pengarna du eventuellt skulle lagt på en present och spendera dem på att ta dig till vår enkla boning! Vi bjuder gärna på mat, och om du vill får du sova över också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0