Stephen Kings dammsugare

Jag är rätt uppjagad - dammsugaren bet mig! Eftersom det har knastrat betänkligt under fötterna här hemma ett tag tog jag idag fram min trogna före detta vän från förrådet. Som vanligt följde han mig snällt i spåren, tills han plötsligt tog ett oväntat språng över en tröskel och bet mig i hälen. Jag började blöda, faktiskt så mycket att det blev en liten pöl på golvet. Min dammsugare har nu smakat människoblod. Gudarna vet hur det kommer att sluta.

Mitt enda hopp är att bettet inte hade sin grund i en övernaturlig, bestialisk hunger utan var ett försök från dammsugaren att uppmärksamma mig på den ohälsosamma diet jag satt honom på. Jag är nämligen en sån som suger upp lite vad som helst. Faktum är att jag med flit har dammsugit upp saker som misshagat mig: leksaker, udda strumpor som legat på golvet i tusen år, prydnadssaker, gem, pennstumpar, hårsnoddar... Listan kan göras lång. Måhända var måttet rågat när jag matade honom med ett nyckelband med reklamtryck som jag länge gått och retat mig på.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Se där se där.. och jag blev mobbad för att ha blivit biten av en pizza! :) HAHAHA!

2009-02-13 @ 17:24:24
URL: http://liqu.blogg.se/
Postat av: Bek

Stephen King-romanen om Dammsugaren kunde heta "The damned sucker".



Har du dammsugit upp någon människa du inte gillar också? För i så fall är din dammsugare förmodligen besatt av hans/hennes osaliga ande. Det brukar vara så i alla fall.

2009-02-13 @ 18:52:27
Postat av: Sara

Å andra sidan: du vet om att man kan plocka upp saker som ligger på golvet, va? Man böjer sig ner, greppar saken, reser sig upp. Sen går man till lämplig plats (tvättkorgen, soppåsen) och släpper ner saken där. Tadaaa!



Nästa lektion: hur man köper strumpor.

2009-02-13 @ 20:22:05
Postat av: Tamara

Varför skulle jag böja mig i onödan?

2009-02-16 @ 11:00:35
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: ebeth

börjar nynna

"Nu böjer jag mig ner...."

2009-02-17 @ 08:37:49
URL: http://gnusnuva.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0