Jan Björklund, Platon och jag...

I lördags när vi satt på bussen på väg till familjen Karlsson utsattes jag för en dum-attack av femte graden. Bakom oss satt två tjejer, kring sjutton år gamla, och förde ett ljudligt samtal...

Tjej 1: Men du, vad är popcorn egentligen gjort av?
Tjej 2: Eeeeh... Ja du...
Tjej 1: Jamen, är det majs? Jag har hört att det är majs.
Tjej 2: Är det inte nån slags böna?
Tjej 1: Ja, så är det ju! En böna!
Tjej 2: Fast det kanske är majs?
Tjej 1: Ja, jag vet ju inte. Men det är inte gjort av jordnötter iallafall!

Kanske är det katederundervisning som är bäst ändå? För nu jävlar har det gått för långt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Du MÅSTE skicka in den till Tjuvlyssnat.se

2009-02-10 @ 15:10:43
Postat av: alexander

Tyvärr är skolans förfall riktigt mycket värre än man vågar tro innan man står mitt i den igen. Utan lärare som kan läsa och skriva ordentligt, hur ska man då få en bra grund som elev?

2009-02-10 @ 21:55:58
URL: http://alex.resare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0