Sneak sleep

Åh vad det är skönt att sova när man egentligen inte borde. Jag somnade mitt i en av mina julklappsböcker (Shootin' the sh*t with Kevin Smith) och sov nästan två timmar efter middagen. Mmmmm! Och oroa dig inte för att jag inte kommer att kunna somna igen om en stund. Det kommer att gå mycket bra.

Idag hade jag möte med prefekten. Jag fick passerkort och nyckel - humanisthuset är mitt öppnade ostron nu, kan man säga - och fick se det kontor som ska bli mitt. Vi gick runt och hälsade på de som var där idag (doktorander och administratörer uteslutande) och hon presenterade mig som "vår nya doktorand". Alla hälsade med vänlig nyfikenhet, men jag fick hela tiden bita mig i tungan för att inte inflika "jo, jag hoppas ju på det, men vi får se hur det går, man ska inte ta ut för mycket i förskott".

Nä, jag har inte fattat det än. Har jag någon sorts utvecklingsstörning?



Inte bokens fel att jag somnade. Den är sanslöst rolig!

Kommentarer
Postat av: Sara

Sova på eftermiddagen är en av livets underskattade njutningar. Jag gör det så ofta jag kan. Vilket är ofta.

2009-12-30 @ 00:27:06
Postat av: Bek

Postantagningsstressyndrom. (Sedan kommer det underbara Imposter-syndromet, men det spar vi.)

Grattis igen! Det kommer att gå lysande.



Är det där Silent Bob, förresten?

2009-12-30 @ 10:28:05
Postat av: Tamara

Bek: It is indeed.

2009-12-30 @ 12:56:44
URL: http://textuelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0