Skottar-illern på sofflocket

Förra vintern bodde vi i ett litet hyrt hus i närheten, och i kontraktet stod det att vi hade ansvar för snöskottning. Eftersom jag inte jobbade föll det sig naturligt (OBS! Ej "natuuuurligt"!) att jag skötte det mesta av skottandet. Jag skottade som en galning! Idha dubbade mig till skottar-iller och jag bar min titel med stolthet. Jag var bra på att röja snö eftersom jag är stark och envis - viktiga egenskaper för en skottar-iller.

I natt har det snöat minst 30 cm, kanske mer. Men nu bor vi i lägenhet och när som helst kommer det en traktor och skottar uppfarten och parkeringen. Min inre skottar-iller drar en lättnadens suck.

Fast jag ska ruska liv i henne i eftermiddag och röja upp på balkongen.

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Vet du, imorse när jag var en skottar-iller hos mor och far så tänkte jag "Men gud så skönt för Tamara att slippa skotta nu när det kommit så mycket snö inatt!".

2009-12-27 @ 21:53:53
URL: http://ewil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0