Skönheten ligger i förälderns ögon

Igår fick vi hem vår allra första batch av julpyssel från dagis. Stort!
Amaltea har gjort:

En tomte (med huvudet nedtryckt i kroppen och skägget på väg ned i skrevhöjd)
En ängel (som ser ut som ett jävligt otäckt spöke med blodig mun)
En ljuslykta (barnmatsburk målad i slimegrön glitterfärg)
En gran med påklistrade paljetter (bl.a. fyra giraffer och en delfin - what?)
En dörrkrans (av en rund knäckebrödskaka i litet format, målad med guldglitter och med torkade bönor fastlimmade i "groparna")

Alla sakerna är objektivt sett absolut skitfula. Jag har självklart hängt upp dem väl synliga i hela lägenheten och är så stolt att jag nästan blir gråtfärdig när jag tittar på dem. Jag älskar dagispyssel!

Kommentarer
Postat av: Sara

Och de här grejorna kommer du att envisas med att julpynta med tills hon någon gång i tonåren inte står ut med skammen längre och slänger bort dem i smyg. Vad är det med folk som blir föräldrar? Är det några specifika hjärnbanor som styr smak och sans som ungen suger i sig via navelsträngen så de inte fungerar längre?

2009-12-18 @ 12:57:29
Postat av: Tamara

Alltså, allvarligt Sara. Varför skriver du sådär? Jag raljerar fan inte över dina hjärnbanor. Lägg ned. Det är varken kul eller smart.

2009-12-18 @ 14:39:43
URL: http://textuelle.blogg.se/
Postat av: Sara

Men förlåt. Jag menade verkligen bara att skoja. Ta gärna bort kommentaren om du vill, jag vill verkligen inte såra.

2009-12-18 @ 15:07:48
Postat av: Johanna

Jag älskar också dagispyssel! Freddes målade porslinstomte hänger i vårt kök och är så charmig! Vi har ju som du vet inga egna barn så då pyntar vi med det vi gjorde för 20 år sen istället =) Hoppas du hinner få besked innan jul, jag håller tummarna! God Jul! Kram!

2009-12-18 @ 15:19:59
URL: http://liqu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0