Glad andra advent!

Mmmm, jag njuter av adventstiden. Visst, det vore mysigare om snön fick ligga kvar, men inte ens slaskandet kan fördriva min julstämning. Igår gick vi på julmarknaden på Gammlia. Årets julsenap är inhandlad, liksom örtkryddor. Jag klappade längtansfullt på skickligt beredda lammskinn, men de billigaste kostade 1200 så det får förbli en vacker dröm ett tag till.

Jag och dottern har bakat pepparnötter och äppelskålen är fylld av gammeldags polkagrisar som vi köpte i Gränna i somras. På kvällarna tittar vi på julkalendern (som Amaltea tycker är jättebra, men läskig, så hon får sitta i knät när vi tittar), tänder ljus och knäcker nötter med den fina semiantika nötknäpparen jag fyndade för en femma förra året. I klädkammaren ligger julklapparna gömda. Att vara vuxen i juletid är också fint. Jag stryker över nosen på käpphästen Tea ska få och jag längtar efter att få se glädjen i hennes ansikte när hon öppnar paketet.


Kommentarer
Postat av: Sara

Du skulle ha sett vad fint det var i inlandet igår. Värsta julkortsvädret med snötyngd skog.

2009-12-06 @ 11:09:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0