Att jag aldrig lär mig! (pt II)

Inget besked. Frågan har lämnats över till dekanus, som ska rådfråga universitetets jurist innan hon tar beslut. Jag förstår ingenting. Så sent som i våras gav fakultetsnämnden dispens till två sökanden och sedan dess har inga officiella beslut tagits gällande möjligheten till dispens.

Jag orkar inte prata om det här. Det är som det är. Fortfarande finns det en möjlighet att jag får besked innan jul, men jag försöker ställa in mig på ett julfirande i ovisshet.

Kommentarer
Postat av: Idha

Jag LIDER med dig. Fy faaaan. Dek-ANUS, säger jag bara. Jag håller alla tummar jag har + barnets och makens.

2009-12-16 @ 18:06:08
URL: http://samboronbon.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tycker de är ryggradslösa fjantar som inte törs ta ett enkelt beslut. Dä tycker ja. Har de helt glömt hur det var? Skithögar.

2009-12-16 @ 21:26:36
Postat av: Bek

Det är bra att de kollar med juristerna! Om man inte har juridiken på sin sida så kan någon annan (behörig) sökande överklaga beslutet och kräva tjänsten. Uppenbarligen finns det någon oklar eller tolkningsbar aspekt i ärendet, eftersom man vill kolla med juristen innan man säger något. Vore ju trist om Tamara får beskedet att hon fått tjänsten, och någon månad senare måste den dras tillbaka för att man inte följt reglerna. Det är just för att undvika sådant som man kollar med en jurist i frågor om dispens. Och varje enskilt fall måste prövas för sig.



Men just att de meddelat offentligt att de tänkt ansöka om dispens tyder ju starkt på att de räknar med att få det. Annars brukar man inte säga någonting. Så jag skulle sätta en bra slant på att Tamara får tjänsten.

2009-12-17 @ 15:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0