Vindens skugga

Vilken natt!

Jag är (som de flesta av er säkert vet) litteraturvetare och sysslar (som en del av er vet) med modern svensk självbiografisk realism. Det är ett spännande område såklart - jag valde det av en anledning - men omväxling förnöjer som bekant.

I natt läste jag ut Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. U n d e r b a r ! Läs den! Följ den unge Daniel genom 1950-talets Barcelona, där Francos diktatur präglar livet och inbördeskriget fortfarande pågår i form av personliga vendettor. Upptäck De bortglömda böckernas gravkammare, lös gåtan kring den försvunne författaren Julián Carax och låt dig uppslukas av en fullkomligt fantastisk berättelse, driven av kärlek, hämnd och ödets nycker.

Strax efter halv två lade jag ifrån mig boken, men jag var så uppfylld av det jag läst att jag inte kunde somna på säkert en timme. Om du tyckte om Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren kan det här vara något för dig. Du kan få låna den av oss om du är för snål för att köpa den själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0