Forskningsplan?

Jag borde verkligen börja skriva på min forskningsplan nu. Verkligen. Av allt att döma så kommer jag att få användning för den, om vi säger så. Men det är ack så svårt att ta sig samman innan det kommit ett slutgiltigt, officiellt besked. Min spion på fakulteten matar mig med positiv information och det smartaste vore helt klart att börja NU IDAG HELST IGÅR. Ändå kan jag inte helt överrösta den envetna lilla rösten som ständigt maler längst bak i huvudet:

"Men tänk om! Tänk om det har blivit något fel? Tänk om det inte kommer någon tjänst? Då kommer du sitta där med din färdiga forskningsplan och gråta! Tänk om det inte kommer någon tjänst bara för att du tog ut det i förskott och inte hade vett att ha is i magen!?"

Kanske inte helt logiskt, men väldigt effektivt när det gäller att krampa ihop skrivarförmågan.

Idag snöar det, igen. Hurra! Och fan i helvete, för nu måste jag skotta igen.

Kommentarer
Postat av: Idha

Jag tror att du är skitbra på att skotta. Jag vet inte varför. Jag bara ser dig framför mig. Du är en skottariller!

2008-12-03 @ 13:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0