Bröllopsklockor ringa... INTE!

Jag är kanske den minst romantiskt lagda person jag känner, med undantag för min kära mor, kejsarinnan av reality checks. Gigantiska bröllopsarrangemang med specialmusik, duvor och egenskrivna löften intresserar mig ungefär lika mycket som att föda barn i en delfintank. När det stundande bröllopet planerats har därför "enkelt" varit ledordet. Enkel ring, enkel klänning, enkel meny, bara närmsta familjen osv.

Missförstå mig inte. Jag älskar Simon. Älskarälskarälskar. Han är den jag vill vara med, den jag väljer varje dag. Jag vill inte gifta mig med någon annan, ha barn med någon annan, leva tillsammans med någon annan. Han är den vackraste, varmaste, ömmaste och roligaste man jag känner. Men jag känner inte att jag behöver en massa dyra, planeringskrävande accessoarer för att göra vår bröllopsdag mer speciell - hur skulle den kunna bli mer speciell än den redan är?

Och ändå, mina vänner. Ändå... Trots min anti-romantiska attityd kunde jag inte låta bli att börja gråta när jag fick höra att kyrktornet drabbats av husmögel och att det därför råder ringförbud i klockorna tills vidare för att undvika att hela bygget rasar ihop. Klockljud finns (håll i er!) inspelat på KASSETTBAND, och vid lämpliga tillfällen trycker man alltså på PLAY! Jag skojar inte. Min gräns går vid bandspelare i kyrkan.

Som tur är har församlingen en kyrka till, så efter lite mickelmackel ser det ut som att vi får riktiga klockor på vårt bröllop. Vi får helt enkelt flytta hela vigseln femton kilometer. Lite surt, eftersom (de hemgjorda) inbjudningarna redan skickats ut. Simon har lovat att sätta sig med telefonlistan.

Kommentarer
Postat av: ebeth

Riktiga kyrkklockor är faktiskt på ett helt annat plan än matchande elementöverdrag och ringbärande husdjur!

2008-12-04 @ 11:06:07
Postat av: Sara

Så där i största allmänhet tycker jag du har rätt inställning till bröllop. Jag är sjukt romantisk, men (kanske just därför) tycker jag handlingen i sig ofta kommer i skymundan bland allt bling folk "måste" ha.

2008-12-04 @ 13:02:51
Postat av: Josefin

Du vet väl att man inte blir ordentligt gift om man inte gör små handsydda organzapåsar med broderade monogram som innehåller den lagoma mängd ris en gäst kan förväntas kasta på brudparet?

2008-12-16 @ 01:40:18
URL: http://ordningsfrun.blogspot.com
Postat av: Viv

Men??!???... Inget BING-BING-BÅNG-BÅNG i en fallande oktav? Det trodde jag att du APPSELUT skulle ha? Eller åtminstone hockey-orgel. O fjorton superkoordinerade brudtärnor. Har jag drömt det? Tur i vilket fall att det inte behövdes nu. Enkelt bröllop is the shit.

2009-02-18 @ 13:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0